Publicaciones

• Di Yorio MP, Pérez Sirkin DI, Delgadin TH, Shimizu A, Tsutsui K, Somoza GM, Vissio PG. (2016) Gonadotrophin-Inhibitory Hormone in the Cichlid Fish Cichlasoma dimerus: Structure, Brain Distribution and Differential Effects on the Secretion of Gonadotrophins and Growth Hormone. Journal of Neuroendocrinology. 28(5).
  • Di Yorio MP, Delgadin T, Pérez Sirkin DI, Vissio PG. (2015). Growth hormone, luteinizing hormone and follicle stimulating hormone regulation by neuropeptide Y in both genders of the cichlid fish Cichlasoma dimerus. Fish Physiology and Biochemistry 41:843-852
  • Delgadin T, Pérez Sirkin DI, Di Yorio MP, Arranz S, Vissio PG. (2015). GH, IGF-1 and GH receptors mRNA expression in response to growth impairment following a food deprivation period in individually housed cichlid fish Cichlasoma dimerus. Fish Physiology and Biochemistry  41:51-60
  • Delgadín T, Pérez Sirkin D, Karp P, Fossati M, Vissio PG. (2014). Evaluation of somatic growth and spawning/body size relationship between males and females of the cichlid fish Cichlasoma dimerus.  Belgian Journal of Zoology 144(2): 102-111
  • Pérez Sirkin D; Suzuki H; Cánepa MM, Vissio P. (2013). Orexin and Neuropeptide Y: partial sequence, tissue specific expression and immunoreactivity in the hypothalamus and preoptic area of the cichlid fish Cichlasoma dimerus.Tissue and Cell 45: 452-459
  • Pérez Sirkin DI, Cánepa MM, Fossati M, Fernandino JI, Delgadin T,Canosa LF, Somoza GM, Vissio PG (2012). Melanin concentrating hormone (MCH) is involved in the regulation of growth hormone in Cichlasoma dimerus (Cichlidae, Teleostei)”. General and Comparative Endocrinology 176:102–111
  • Cánepa MM, Zhu Y, Fossati M, Stiller JW, Vissio PG (2012). Cloning, phylogenetic analysis and expression of somatolactin and its receptor in Cichlasoma dimerus: Their role in long-term background color acclimation”. General and Comparative Endocrinology 176:52–61. (Las figuras de este trabajo fueron seleccionadas como tapa de la revista)

Presentaciones a congresos en los últimos años

2015  3ra REUNIÓN CONJUNTA DE SOCIEDADES DE BIOLOGÍA DE LA REPUBLICA ARGENTINA
9 al 11 de Septiembre de 2015, San Miguel de Tucumán, Argentina

“Efecto de la restricción alimentaria en el eje reproductivo de Cichlasoma dimerus”. Pérez Sirkin D, Di Yorio P, Delgadin T, Somoza G, Vissio P. (Presentación oral)

“Estudio morfológico, histológico y de expresión génica en individuos de Cichlasoma dimerus luego de un período de realimentación”. Delgadin TH, Di Yorio MP, Pérez Sirkin DI, Nahuel I, Arranz SE, Vissio PG (Presentación oral)

2014 10th ISRPF INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON REPRODUCTIVE PHYSIOLOGY OF FISH Olhão, Portugal, 25-30 Mayo.

“Neuropeptide Y (NPY) increases gonadotropins (GTH) and growth hormone (GH) release ans synthesis in the cichlid fish Cichlasoma dimerus”. Di Yorio, MP, Pérez Sirkin, DI, Delgadín, TH. Vissio, PG (Selección para presentación oral)

“Food restriction stimulates final maduration of spermatogenesis and induces variation in Leptin-A expression in the Cichlid fish Cichlasoma dimerus” Pérez sirkin, D.I., Di Yorio, M.P. Delgadín, T.H., Karp, P.J. , Somoza, G.M. Vissio P.G.

2014 XV JORNADAS DE LA SOCIEDAD ARGENTINA DE BIOLOGIA. Chascomús, 2-3 diciembre.

“Characterization of the Gonadotropin Inhibitory Hormone in Cichlasoma dimerus”. Di Yorio, MP, Pérez Sirkin, DI, Delgadín, TH, Tsutsui, K, Somoza, GM, Vissio, PG

“GAP 3D Structure is conserved through the vertebrate lineage”.Pérez Sirkin DI, Kamech N, Somoza GM, Dufour S, Vissio PG.

“Fasting hepatic response in males and females of Cichlasoma dimerus”. Karp PJ, Pérez Sirkin DI, Delgadin TH, Di Yorio MP, Vissio PG. (Selección para presentación oral).

2013  XV JORNADAS DE LA SOCIEDAD ARGENTINA DE BIOLOGIA. Chascomús, 4-6 diciembre.

“Neuropéptido Y (NPY) regula la secreción de la hormona de crecimiento (GH) en el pez cíclido Cichlasoma dimerus”. Di Yorio MP, Perez Sirkin DI, Delgadin TH, Vissio, PG (Selección para presentación oral).

“Caracterización de leptina en el pez Cichlasoma dimerus: Distribución y efecto de la restricción alimentaria sobre el eje reproductivo”. Pérez Sirkin, DI, Di Yorio, MP, Delgadin, T, Somoza, GM, Vissio, PG.

“Variación en la expresión génica de IGF-I y los receptores de GH en animales con restricción alimentaria”. Delgadin, TH , Pérez Sirkin DI, Di Yorio MP, Arranz S, Vissio PG.

“Comportamiento reproductivo y dimorfismo sexual en el crecimiento del pez cíclido Cichlasoma dimerus”. Karp PJ, Delgadín TH, Pérez Sirkin, DI, Vissio PG.

2012 7th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON FISH ENDOCRINOLOGY (ISFE). Buenos Aires – Argentina. 1-6 de Septiembre.

“IGF-1 and growth hormone receptor type 2 (GHR2) in Cichlasoma dimerus: sequencing, tissue specific expression and regulation by fasting”. Delgadin T, Perez Sirkin D, Arranz S, Vissio P.

“Effect of food deprivation on MCH and GnRH variants in the cichlid fish Cichlasoma dimerus. A morphological and functional study”. Perez Sirkin D, Canepa M, Fernandino JI, Delgadin T, Fossati M, Pandolfi M, Somoza GM, Vissio PG.

2012 XIV JORNADAS DE LA SOCIEDAD ARGENTINA DE BIOLOGIA. Buenos Aires, 5-7 de diciembre.

“Dimorfismo sexual en el crecimiento somático del pez cíclido Cichlasoma dimerus”. Fossati M, Karp P, Perez Sirkin D, Delgadín T, Somoza GM, Vissio PG.